Minimum Intervention, Maximum Effect®

SYMMETRIA

SOCIAL WALL

13.04.2020

Διπλάσια πρόσληψη πρωτεΐνης για πιο εντατική προπόνηση

Λόγω των ημερών και των καταστάσεων που διανύουμε, έχει παρατηρηθεί μια αύξηση στην φυσική δραστηριότητα σε μεγάλο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου. Μαζί με αυτή την αύξηση, δημιουργούνται και αρκετά ερωτήματα αναφορικά με τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει αυτό και στο ανοσοποιητικό σύστημα κάποιου.

Σήμερα, θα εξετάσουμε στρατηγικές τις οποίες μπορεί να ακολουθήσει ακόμα και κάποιος που γυμνάζετε σκληρά, πραγματοποιώντας ακόμα και διπλές προπονήσεις μέσα στην ημέρα. Μελέτη Σκωτσέζων επιστημόνων από το 2014, δείχνει ότι η αύξηση της ποσότητας πρωτεΐνης στη διατροφή αντισταθμίζει την αρνητική επίδραση που μπορεί να έχει η εντατική σωματική άσκηση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος, 8 καλά εκπαιδευμένοι ποδηλάτες, όπου σε 2 διαφορετικές περιπτώσεις, τους ζητήθηκε να αυξήσουν την φυσική τους δραστηριότητα κατά 70% σε σχέση με τις συνηθισμένες τους συνθήκες. Σημαντικό είναι να αναφερθεί στο σημείο αυτό, πως στο πεδίο του αθλητισμού, σαν χρυσός κανόνας χρησιμοποιείται η εβδομαδιαία αύξηση του όγκου προπόνησης, έως 5% για να μην διαταραχθεί το ανοσοποιητικό σύστημα του κάθε γυμναζόμενου. 

Η φυσική δραστηριότητα, έχει κατά βάση θετικές επιδράσεις για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, αλλά η πολύ έντονη σωματική άσκηση μπορεί και να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Οι ερευνητές αναρωτήθηκαν αν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι γι 'αυτό αυξάνοντας την διαιτητική πρόσληψη πρωτεϊνών στη δίαιτα του αθλητή.Έτσι, έδωσαν στην μία περίπτωση 1,6 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό  σωματικού βάρους για μία εβδομάδα και την επόμενη εβδομάδα 3 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η απότομη αύξηση των επιπέδων φυσικής δραστηριότητας, αυξάνει την πιθανότητα μόλυνσης από ιό ή βακτήρια - αλλά ταυτόχρονα, ότι οι επιπλέον διαιτητική πρόσληψη πρωτεϊνών, διατηρεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα ακμαίο. Κατά τη διάρκεια της εντατικής εβδομάδας προπόνησης με κανονική πρόσληψη πρωτεΐνης, τα άτομα ανέφεραν περισσότερα συμπτώματα λοίμωξης του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος - αλλά όχι κατά τη διάρκεια της εξαιρετικά εντατικής εβδομάδας προπόνησης με ταυτόχρονη υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών.

Ο φυσιολογικός μηχανισμός που αποδόθηκε, είχε να κάνει με την ποσότητα των CD8 + Τ κυττάρων στον αίμα των αθλητών, όπου φάνηκε να μειώνεται τόσο κατά τη διάρκεια των εντατικών προπονήσεων όσο και κατά την πρώτη ώρα μετά το πέρας της προπόνησης. Τις παραπάνω δύο κατηγορίες, μπορούμε να τις έχουμε στο μυαλό μας ώς τους στρατιώτες που κρατάνε το ανοσοποιητικό μας ισχυρό. Αυτούς τους στρατιώτες ακριβώς και κατ επέκταση την μείωση τους κατάφερε να αντισταθμίσει η αύξηση της περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες της διατροφής.

Γυμναζόμαστε τακτικά, αλλά αυξάνουμε την ποσότητα της πρωτεϊνικής μας πρόσληψης, στο πλαίσιο πάντα μια υγιεινής και πολύμορφης διατροφής.

Πηγή: www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0889159113005011?via%3Dihub

Ντάνιελ Καψής
Διαιτολόγος- Αθλητικός Διατροφολόγος MSc, PhDc

Σας αρέσει το περιεχόμενο μας;

ΕΓΓΡΑΦΗ

για να παρακολουθείτε τα τελευταία νέα, συνεργασίες, προσφορές, νέα πρωτόκολλα και προϊόντα της SYMMETRIA

Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Χρήσης της Google.

Follow SYMMETRIA's® official media channels

FACEBOOK INSTAGRAM TWITTER YOUTUBE PINTEREST SPOTIFY