ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Γιατί είναι πολύτιμη η κατανάλωση νερού

Το νερό είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για τον οργανισμό μας. Οι μύες μας αποτελούνται κατά 75% από νερό, το αίμα κατά 83%, τα οστά κατά 22%. Είναι απαραίτητο για να αποβάλει ο οργανισμός τις τοξίνες και παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις βασικές λειτουργίες, όπως την πέψη, την αφομοίωση των τροφών, την κυκλοφορία του αίματος.

Ωστόσο, χάνουμε νερό με διάφορους τρόπους, κυρίως με τη διούρηση και την εφίδρωση, ενώ αποβάλλουμε νερό και και με άλλες διεργασίες του οργανισμού, όπως π.χ. με την αναπνοή. Στις περιπτώσεις αυτές τα υγρά που χάνονται, πρέπει να αντικατασταθούν για να μην προκληθεί αφυδάτωση. 

Υπάρχουν διάφορες συστάσεις για την καθημερινή κατανάλωση νερού. Η σύσταση που ταιριάζει στους περισσότερους ανθρώπους είναι 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα (περίπου 2 λίτρα). Ωστόσο, κάθε άνθρωπος μπορεί να χρειάζεται διαφορετικές ποσότητες νερού για να παραμένει ενυδατωμένος.

Το νερό είναι η καλύτερη επιλογή για να παραμείνετε ενυδατωμένοι, υπάρχουν επίσης, άλλα ροφήματα και τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόσληψη νερού.

Τροφές πλούσιες σε νερό είναι κυρίως τα φρούτα, καθώς περιέχουν περίπου 90% νερό, με τα σταφύλια, το καρπούζι και τα πορτοκάλια να φτάνουν στο 98%. Το ίδιο ισχύει και για περισσότερα λαχανικά. Τα αγγούρια είναι από τις καλύτερες πηγές νερού, όπως επίσης η ντομάτα και το μαρούλι.

Ακόμα και καφεϊνούχα ποτά, όπως ο καφές, το τσάι και η σόδα, μετράνε στην ημερήσια πρόσληψη νερού μέχρι ενός σημείου. Ο διαιτολόγος ή ο γιατρός σας θα σας δώσει τις κατάλληλες σχετικές οδηγίες.

Ορισμένα άτομα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο αφυδάτωσης, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που ασκούνται πολύ, καθώς και εκείνων που έχουν ορισμένες παθήσεις ή δεν είναι σε θέση να καταναλώσουν αρκετά υγρά. Οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο αφυδάτωσης.

Ειδικά για όσους ακολουθούν έντονη άσκηση για περισσότερο από μία ώρα, ένα αθλητικό ποτό μπορεί να είναι χρήσιμο, διότι περιέχει υδατάνθρακες που μπορεί να αποτρέψουν χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Να θυμάστε ότι τα αθλητικά ποτά είναι συχνά πλούσια σε θερμίδες και μπορεί να περιέχουν υψηλά επίπεδα νατρίου. Μερικά αθλητικά ποτά περιέχουν καφεΐνη. Εάν χρησιμοποιείτε ένα αθλητικό ποτό που περιέχει καφεΐνη, καλό είναι να την συνυπολογίζετε με την υπόλοιπη καφεΐνη που παίρνετε από την υπόλοιπη διατροφή σας.

Tips

  • Φροντίστε να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας, στο αυτοκίνητο, στο γραφείο, στην προπόνηση.
  • Όταν ασκήστε, πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση.
  • Αρχίστε και τελειώστε την ημέρα σας με ένα ποτήρι νερό.
  • Τους χειμερινούς μήνες προτιμήστε νερό σε θερμοκρασία δωματίου και προσθέστε μια λεπτή φέτα τζίντζερ. Θα βοηθήσει να αποβάλλετε τις τοξίνες, εξισορροπεί τις ορμόνες και ωφελεί το πεπτικό σύστημα.
BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik