ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Η σωστή διατροφή μπορεί να συμβάλλει σε καλύτερο ύπνο

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ενός ξεκούραστου ύπνου και μιας ισορροπημένης διάθεσης. Μία υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή βοηθά την ικανότητα του σώματος να προάγει τη σεροτονίνη, τη ντοπαμίνη και τη μελατονίνη, χημικές ουσίες που βοηθούν τον ύπνο.

Η επάρκεια σε ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο και βιταμίνη Β, συμβάλλει σε έναν καλύτερο ύπνο. Τα θρεπτικά αυτά στοιχεία θα τα βρείτε στα ακόλουθα τρόφιμα:

Ασβέστιο: γάλα, τυρί, γιαούρτι, αμύγδαλα, αγκινάρες, μπρόκολο, λάχανο, λάχανα, γογγύλια, σουσάμι
Μαγνήσιο: σπανάκι, τοφού, αμύγδαλα, σπόροι κολοκύθας, όσπρια, αλεσμένος λιναρόσπορος, φυστικοβούτυρο, κινόα, καστανό ρύζι, γλυκοπατάτα, μπρόκολο
Σίδηρος: κόκκινο κρέας, κρόκος αυγού, όσπρια, ξηροί καρποί, πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Βιταμίνες Β: φυλλώδη πράσινα, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηροί καρποί & Β12 σε - ζωικές πρωτεΐνες και γαλακτοκομικά προϊόντα 

Τρόφιμα που διαταράσσουν τον ύπνο
Το αλκοόλ διαταράσσει την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου.
Η καφεΐνη που βρίσκεται σε καφέ, σόδα, ενεργειακά ποτά και μερικά αθλητικά ποτά, είναι ένα διεγερτικό που μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο. Το τσάι και η σοκολάτα περιέχουν παρόμοιες διεγερτικές ενώσεις.

Τροφές που συμβάλλουν σε καλύτερο ύπνο
Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που μπορεί να προάγει τον ύπνο και να ηρεμήσει τη διάθεση. Η τρυπτοφάνη μετατρέπεται στον εγκέφαλο σε σεροτονίνη, που σχετίζεται με τη σταθερότητα της διάθεσης και σε μελατονίνη, την ορμόνη του ύπνου.  
Τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη είναι οι εξής: 

  • Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Γαλοπούλα, κοτόπουλο, αυγά
  • Βρώμη
  • Ψάρι
  • Σπανάκι
  • Ξηροί καρποί
  • Σπόροι κολοκύθας και σουσαμιού
  • Καστανό ρύζι
  • Σόγια
  • Όσπρια
  • Μπανάνες
  • Σύκα
  • Μέλι 
BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik