ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Το μυστικό της βέλτιστης υγείας

Του ιατρού Άγγελου Τσίπη           


Ο τίτλος «Το μυστικό της βέλτιστης υγείας» ανήκει σε μία πρόσφατη δημοσίευση του τομέα υγείας από το πανεπιστήμιο Harvard, όπου αναφέρει ότι η άσκηση συντελεί στη βέλτιστη υγεία για ηλικίες από 9 έως 90 ετών. Το μυστικό αυτό δεν είναι άλλο παρά η συστηματική άσκηση.

Η παχυσαρκία χαρακτηρίζεται πλέον ως μία ξεχωριστή νοσολογική οντότητα, αφού σχετίζεται άμεσα με σειρά από ασθένειες όπως, νεοπλάσματα, καρκίνο του μαστού, του ενδομητρίου, του προστάτη και του παχέος εντέρου, καρδιαγγειακά νοσήματα,  υπέρταση, διαβήτη, δυσλιπιδαιμία, στεφανιαία νόσο, αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια, παθήσεις του ήπατος και του παγκρέατος, οστεοαρθρίτιδα, υπνική άπνοια και κατάθλιψη.

Η αύξηση του σωματικού βάρους δεν εξαρτάται μόνο από την ποσότητα της τροφής που καταναλώνουμε, άλλα κυρίως από το σύγχρονο τρόπο ζωής, που ευνοεί την αυξημένη κατανάλωση και ταυτόχρονα καταργεί κάθε σωματική δραστηριότητα. Είναι αλήθεια ότι η άσκηση σε συνδυασμό με έναν υγιεινό τρόπο ζωής θωρακίζει την υγεία και προστατεύει από ασθένειες, συμβάλλοντας στη μακροζωία. Πιο συγκεκριμένα, η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, αυξάνει την καρδιοαναπνευστική αντοχή, μειώνει τον κίνδυνο αρτηριακής υπέρτασης και μπορεί να ελαττώσει ως και 50% τον κίνδυνο για καρδιοαγγειακή νόσο, όπως και την εμφάνιση διάφορων μορφών νεοπλασμάτων. Η άσκηση ενδυναμώνει το μυοσκελετικό σύστημα και ελαττώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και εμφάνισης καταγμάτων, ιδιαίτερα αν συνοδεύεται από επαρκή λήψη βιταμίνης D και ασβεστίου. Βοηθά στη σωστή κατανομή λίπους στο σώμα και βελτιώνει τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του. Επιπλέον, συντελεί στην εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος και στην ρύθμιση των διαταραχών του ύπνου.

Η άσκηση έχει αντίκτυπο και στην εμφάνισή μας, αφού επιτρέπει τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και κατά αυτό τον τρόπο την εναπόθεση των βασικών θρεπτικών στοιχείων στα κύτταρα. Ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου στο συνδετικό ιστό του δέρματος, μειώνει το βάθος των ρυτίδων και κάνει το δέρμα πιο σφριγηλό και νεανικό. Η άσκηση δεν ωφελεί μόνο το σώμα, αλλά και την πνευματική δραστηριότητα, αφού συμβάλλει στην έκκριση των ενδορφινών, ορμονών που βελτιώνουν τη διάθεση και μειώνουν το άγχος. Σύμφωνα με έρευνες, η ήπια άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου έως και 15%,  συμβάλλοντας στη βελτίωση της μνήμη και επιβραδύνοντας έτσι την εμφάνιση της νόσου Alzheimer.

Η τακτική σωματική άσκηση βοηθά στη μείωση του βάρους, ακόμη κι αν κάποιος κάνει καθιστική εργασία, καθώς ενεργοποιεί το μεταβολισμό για αρκετές ώρες μετά. Κάθε κιλό μυός αυξάνει τη χρήση ενέργειας από τον οργανισμό κατά 50 θερμίδες, ακόμη και αν κάποιος δεν έχει αυξημένη δραστηριότητα. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι 15-30 λεπτά ελαφρύ τζόκινγκ, 3 φορές την εβδομάδα, μειώνει τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης ως και 40%. Εκτός από το περπάτημα, ιδανικές δραστηριότητες για τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης και τη βελτίωση της αντοχής είναι  το ποδήλατο και το κολύμπι. Είναι σημαντικό να εντάξουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας. Μπορούμε π.χ. να χρησιμοποιούμε τις σκάλες συχνότερα ή το ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητο όταν θέλουμε να διανύσουμε μικρές αποστάσεις. Τέλος, όλες οι σύγχρονες έρευνες επισημαίνουν ότι χωρίς σωματική άσκηση είναι σχεδόν αδύνατο να διατηρηθεί μακροχρόνια φυσιολογικό βάρος σώματος.

Η επιστημονική ομάδα της SYMMETRIA συστήνει το πρωτόκολλο απώλειας τοπικού λίπους και βάρους με ήπια άσκηση σε συνθήκες κενού αέρος (μέθοδος Hypoxi), που συνδυάζει την κλασική αερόβια άσκηση με την προηγμένη τεχνική ενεργοποίησης των προβληματικών περιοχών του σώματος (γλουτοί, περιφέρεια, κοιλιά) σε συνθήκες κενού αέρος. Οι συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπουν την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος στα επίμαχα σημεία και σε συνδυασμό με την άσκηση επιτυγχάνεται η ρύθμιση του σωματικού βάρους, η καταπολέμηση της κυτταρίτιδας και η εξάλειψη του τοπικού λίπους με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς και πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τις παραδοσιακές μεθόδους άσκησης ή γυμναστικής – που κατά κανόνα φθάνουν στα δύσκολα σημεία του σώματος πολύ αργά και δύσκολα. Η συνολική θεραπεία που προτείνεται εφαρμόζεται σε μια σειρά από συνεδρίες, διάρκειας 30-40 λεπτά και γίνεται με τη βοήθεια μηχανημάτων υψηλής τεχνολογίας και προηγμένου λογισμικού. Τα προγράμματα σχεδιάζονται κατά περίπτωση και βάσει ιατρικού ιστορικού από το επιστημονικό προσωπικό της SYMMETRIA και εφαρμόζονται υπό την παρακολούθησή τους.

 

 

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik