ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Τι είναι τα αντιοξειδωτικά και ποιες οι πιο βασικές αντιοξειδωτικές τροφές

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που παράγονται από τα φυτά και συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών και του οξειδωτικού στρες που αυτές προκαλούν. Όταν οι ελεύθερες ρίζες υπερτερούν των αντιοξειδωτικών ουσιών, οι φθορές των κυττάρων είναι αναπόφευκτες.

Τα αντιοξειδωτικά αναστέλλουν την οξείδωση και είναι απαραίτητα για την παραγωγή ενέργειας και τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, βοηθάνε στη βελτίωση του μεταβολισμού.

O καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσουμε τις ελεύθερες ρίζες είναι να καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν αντιοξειδωτικά.

Αντιοξειδωτικές τροφές

Ακτινίδιο
Διαθέτει περισσότερη βιταμίνη C από οποιοδήποτε άλλο φρούτο, αρκεί να καταναλωθεί αμέσως μετά την κοπή και ενισχύει την άμυνα του οργανισμού κατά των μικροβίων. Απομακρύνει τον κίνδυνο θρομβώσεων, διασφαλίζει τη σωστή πέψη και την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου και συμβάλει στη βελτίωση της όρασης, λόγω της λουτεΐνης που περιέχει.
Καρότα
Περιέχουν βήτα-καροτίνη, ό που προστατεύει από πολλούς τύπους καρκίνου, καρδιακά νοσήματα και αρθρίτιδα. Καταναλώστε τα βρασμένα, γιατί έτσι περιέχουν πολύ υψηλότερο επίπεδο αντιοξειδωτικών από ότι ωμά.
Μάνγκο
Είναι πλούσιο στις αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α και C, καθώς και στο βήτα καροτένιο, που συμβάλλει στην προστασία από ορισμένες μορφές καρκίνου. Επίσης, αποτελεί καλή πηγή λυκοπένιου, ένα ακόμη ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα.
Μούρα / βατόμουρα/ φράουλες
Πλούσια σε ίνες, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και θεραπευτικά αντιοξειδωτικά, καθυστερούν την εμφάνιση γεροντικών νόσων, όπως η άνοια.
Μπρόκολο:
Περιέχει το περίφημο αντιοξειδωτικό I3C που λειτουργεί ενάντια σε τύπους καρκίνου που σχετίζονται με τα οιστρογόνα (μαστού, τραχήλου, ωοθηκών) και τις καρδιακές παθήσεις.
Ρόδι
Πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, Ε, σίδηρο, κάλιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Περιέχει υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, έχει αποδειχθεί ότι περιέχει στοιχεία που δρουν κατά του καρκίνου και των καρδιαγγειακών παθήσεων.
Σκόρδο
Είναι πασίγνωστο για τις θεραπευτικές του ιδιότητες, αφού μειώνει τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση, προστατεύει από τον καρκίνο και βοηθά στην αντιμετώπιση του άσθματος και των μυκήτων.
Σόγια
Συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερίνης, προστατεύει από την οστεοπόρωση και κάνει πιο ήπια τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.
Σπανάκι
Είναι πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες, με κυριότερη τη λουτεΐνη που δρα προληπτικά κατά οφθαλμολογικών και καρδιακών παθήσεων.
Σταφύλια (κόκκινα)
Τα αντιοξειδωτικά ρεσβερατόλη και κουερσετίνη που περιέχουν, δρουν κατά των ελεύθερων ριζών, ενισχύουν την καλή λειτουργία της καρδιάς και προστατεύουν από φλεγμονές, γαστρικό έλκος και εγκεφαλικά.
Τομάτες
Είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, το αντιοξειδωτικό που προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη, τον καταρράκτη, ενισχύει τις νοητικές λειτουργίες και το αμυντικό σύστημα του οργανισμού. Προτιμήστε να τις καταναλώνετε μαγειρεμένες, για καλύτερη απορρόφηση των αντιοξειδωτικών τους ουσιών.
Τσάι:
Πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, συμβάλλει στην πρόληψη από διάφορες εκφυλιστικές ασθένειες, καρκίνο, εγκεφαλικά, κ.α. Τόσο το πράσινο, όσο και το μαύρο τσάι είναι εξίσου ευεργετικά.

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik