ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Προσοχή στη διατροφή μετά τη νηστεία

Προσοχή στη διατροφή μετά το τέλος της νηστείας συστήνουν οι διατροφολόγοι, καθώς η απότομη πρόσληψη κρέατος και η ξαφνική μεγάλη κατανάλωση φαγητού και ποτού, μπορεί να προκαλέσουν τροφικές δηλητηριάσεις.

Το κρέας περιέχει πρωτεΐνες, κατά τη διάσπαση των οποίων δημιουργούνται αμινοξέα, που με τη σειρά τους διασπώνται σε άλλα στοιχεία. Κατά τη διάσπαση των πρωτεϊνών, απελευθερώνεται αμμωνία, η οποία αποβάλλεται από τα ούρα, με τη μορφή της ουρίας. Για να απελευθερωθεί η ουρία, ο οργανισμός χρησιμοποιεί κάποια ένζυμα. Η μειωμένη πρόσληψη πρωτεϊνών κατά τη νηστεία μειώνει και τα ποσοστά έκκρισης αυτών των ενζύμων, αφού δεν τα χρειάζεται σε ποσότητες. Όταν μετά τη νηστεία της Σαρακοστής καταναλώσουμε απότομα υπερβολικές ποσότητες πρωτεϊνούχων τροφίμων, τότε το σώμα μας δεν μπορεί να διαχειριστεί το πλεόνασμα της αμμωνίας, με αποτέλεσμα να διαχέεται η περίσσια αμμωνία στο αίμα και να μην αποβάλλεται. Συνέπεια όλων αυτών είναι η δυσπεψία και η τοξικότητα.

Τις ημέρες που ακολουθούν το Πάσχα, αποφύγετε να καταναλώσετε στο ίδιο γεύμα κρέας και κόκκινο αυγό, για να μην κάνετε την πέψη ακόμα πιο δύσκολη. Προτιμήστε κυρίως υδατάνθρακες (πατάτα, ρύζι, ψωμί) αφού είναι πηγή ενέργειας και αρκετή ποσότητα σαλατικών που θα προκαλέσει αίσθημα κορεσμού λόγω των φυτικών ινών και θα εμποδίσει την υπερκατανάλωση κρέατος. Λάβετε υπόψη ότι τα 100 γρ. άψητου κρέατος (αρνιού ή κατσικιού) έχουν περίπου 370 θερμίδες, αλλά αρκετό λίπος, ενώ ένα αυγό μέτριου μεγέθους μας δίνει περίπου 75-80 θερμίδες, 6 γρ. πρωτεΐνης, 5 γρ. λίπους και κυρίως 215-230 mg χοληστερίνης.

Επιπλέον, θυμηθείτε ότι 60 γρ. πασχαλινών κουλουριών έχουν περίπου 230 θερμίδες με 43 γρ. υδατάνθρακες και 61 mg χοληστερίνη. Το πασχαλινό τσουρέκι είναι, επίσης, πηγή υδατανθράκων και λίπους. Τα 70 γρ. δίνουν 68 θερμίδες, με 44 γρ. υδατανθράκων και 74 χιλιοστόγραμμα χοληστερίνης.

 

Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδιασμός & Κατασκευή: Noetik
Brand development by www.afilltd.com