ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Ποια είναι η δίαιτα με σιρτουίνες που επιλέγουν οι διάσημοι;

Το τελευταίο διάστημα συζητείται πολύ η αποτελεσματικότητα της διατροφικής παρέμβασης που ακολούθησε η γνωστή τραγουδίστρια Adele, χάνοντας πάνω από 20 κιλά. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι φέρεται να έχει αυξήσει το μυϊκό ιστό της, μειώνοντας εντυπωσιακά το σωματικό της λίπος.

Ποιο είναι το μυστικό; Η νέα αυτή, θαυματουργή κατά τους εμπνευστές της δίαιτα, περιγράφεται εκτενώς στο βιβλίο SirtFood Diet. Το βιβλίο αυτό γράφτηκε από δύο γνωστούς Βρετανούς διαιτολόγους και παρέχει ένα σχέδιο διατροφής που βασίζεται σε τρόφιμα όπως kale, πράσινο τσάι, μαύρη σοκολάτα, κρασί, βατόμουρα, ελαιόλαδο, σόγια, κ.α., υψηλά σε συγκεκριμένες οργανικές ενώσεις που διεγείρουν τις πρωτεΐνες, τις σιρτουίνες.

Οι συγγραφείς υπόσχονται ότι οι σιρτουίνες επηρεάζουν την ικανότητα του σώματος να καίει το λίπος, με στόχο απώλεια 3 κιλών βάρος ανά εβδομάδα, διατηρώντας ταυτόχρονα τη μυϊκότητα ανέπαφη. Ποια όμως τα επιστημονικά δεδομένα πίσω από την δίαιτα αυτή και πόσο ασφαλής μπορεί να είναι για κάποιον να την ακολουθήσει;

Η συγκεκριμένη δίαιτα εμπεριέχει μέσα στα επιτρεπόμενα τρόφιμα μερικά από τα πιο ισχυρά σε μικροθρεπτικά στοιχεία τρόφιμα όπως το kale, το κόκκινο κρασί, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, τη μαύρη σοκολάτα (>85% κακάο), τον κουρκουμά, τον καφέ, τους χουρμάδες και πολλά ακόμα. Η δίαιτα αποτελείται από δύο φάσεις. Την αρχική, που διαρκεί μία εβδομάδα, με 1000 kcal για τις τρεις πρώτες ημέρες και 1500 kcal για τις υπόλοιπες τέσσερις ως επτά ημέρες.

Βλέποντας τη συγκεκριμένη δίαιτα μέσα από μια επιστημονική σκοπιά, είναι δεδομένο πως η αρχική απώλεια των 2-3 πρώτων κιλών είναι αποτέλεσμα της δραματικής πτώσης των θερμίδων και συνολικών υδατανθράκων, που οδηγεί σε ταχεία χρησιμοποίηση των υπαρχόντων αποθεμάτων σε μυϊκό γλυκογόνο. Το γλυκογόνο αυτό δεσμεύεται μέσα στο μυϊκό ιστό και το ήπαρ, και αποτελεί μια χημική ένωση με υδατάνθρακες και νερό.

Έτσι, το σώμα χρησιμοποιεί τα αποθέματα αυτά σε περιπτώσεις έντονης φυσικής δραστηριότητας και πτώσης της προσλαμβανόμενης ενέργειας. Επομένως, οποιαδήποτε διατροφή η οποία είναι τόσο περιοριστική ως προς το ενεργειακό της περιεχόμενο θα οδηγήσει αρχικά σε απώλεια βάρους. Είναι, ωστόσο, σημαντικό να αναφερθεί πως σε καμία περίπτωση δεν συστήνεται να ακολουθείται μια δίαιτα συγκεκριμένων θερμίδων από ένα ευρύ κοινωνικό σύνολο, του οποίου δεν έχει προηγουμένως αξιολογηθεί ο βασικός μεταβολισμός, το ιατρικό ιστορικό και η σύσταση σώματος (λίπος και μύες).

Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μια διατροφική προσέγγιση, η οποία έστω και ψυχολογικά, θα μπορούσε να επιφέρει μια ανάταση στο ξεκίνημα της προσπάθειας κάποιου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να της αποδώσουμε έναν μακρόχρονο χαρακτήρα.

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik