ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Όταν ο έρωτας περνάει από το στομάχι

Το κατά πόσον ο έρωτας περνά από το στομάχι και αν υπάρχουν τροφές που βελτιώνουν την ερωτική διάθεση, είναι ένα θέμα που αποτελεί αντικείμενο μελέτης ακόμα και σήμερα, που η επιστήμη είναι εφοδιασμένη με τις πιο ακριβείς και εξελιγμένες μεθόδους έρευνας. Ίσως, γιατί το φαγητό αποτελεί μία από τις απολαύσεις της καθημερινότητάς μας, ενώ θρέφει τόσο το σώμα όσο και το μυαλό μας. Υπάρχουν αναφορές σύμφωνα με τις οποίες αρχαίοι πολιτισμοί, ανάμεσά τους και οι πρόγονοί μας, επέλεγαν συγκεκριμένα τρόφιμα επειδή πίστευαν ότι είχαν αφροδισιακές ιδιότητες.

Για τους λάτρεις της σοκολάτας
Η ανασκόπηση του Dr. Bianchi-Demicheli και των συνεργατών του στη Γενεύη, που δημοσιεύτηκε το Μάρτιο του 2013, αναφέρει ότι τα φλαβονοειδή και το κακάο της σοκολάτας έχουν αντιοξειδωτική, αντιθρομβωτική και καρδιοπροστατευτική δράση. Παράλληλα, η σοκολάτα περιέχει βιογενείς αμίνες, όπως η μεθυλξανθίνη, η θεοβρωμίνη και η φαινυλαιθυλαμίνη, οι οποίες συνδυαστικά με τα κανναβινοειδή λιπαρά οξέα της σοκολάτας έχουν ήπια ψυχοτρόπο δράση. Σύμφωνα με την ανασκόπηση του επιστημονικού περιοδικού Revue Medicale Suisse, ο συνδυασμός των θρεπτικών συστατικών της σοκολάτας ενδέχεται να ευθύνεται για την επίδραση της σοκολάτας στην αύξηση των ενδορφινών και τη βελτίωση της ερωτικής διάθεσης.  

Ο ρόλος των αμινοξέων
Πέρα από την επίδραση της σοκολάτας, οι βασικές ουσίες του εγκεφάλου που επηρεάζουν την ερωτική μας διάθεση λέγονται νευροδιαβιβαστές και για τη σύνθεσή τους χρειαζόμαστε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, όπως τα αμινοξέα, δομικά συστατικά των πρωτεϊνών (γαλακτοκομικά, κρέας, κοτόπουλο, ψάρι και θαλασσινά). Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και η βιταμίνη C δρουν συνεργιστικά στη δράση των νευροδιαβιβαστών, για αυτό και χρειάζονται σε αυτή τη διαδικασία. Για να πετύχετε το συνδυασμό αρκεί να κάνετε κάποιον από τους προτεινόμενους συνδυασμούς: α) γιαούρτι με φράουλες ή μούρα (βιταμίνη C) και αμύγδαλα (βιταμίνη Β), β) ζυμαρικά ολικής άλεσης (βιταμίνη B) με τοματίνια (βιταμίνη C) και γαρίδες.

Ποια συστατικά ρυθμίζουν τη διάθεση
Η βιταμίνη Ε και το μαγνήσιο είναι δύο ακόμα θρεπτικά συστατικά που παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσης. Η πρώτη έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, για αυτό και πολλές μελέτες τη συνδέουν με την υγεία του νευρικού συστήματος και τη βελτίωση της ερωτικής διάθεσης, σύμφωνα με μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Cleveland που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Annual Review of Nutrition. Οι ξηροί καρποί όπως τα καρύδια, τα φουντούκια, τα αμύγδαλα, το κουκουνάρι, αλλά και το αβοκάντο, είναι τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και βιταμίνη Ε, για αυτό και καλό θα ήταν να τα συμπεριλαμβάνετε τακτικά στη διατροφή σας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ένα από τα πιο παραδοσιακά αφροδισιακά είναι τα καρύδια με μέλι, όπως επίσης και το γεγονός ότι αρχαίοι λαοί όπως οι Αζτέκοι θεωρούσαν το αβοκάντο σύμβολο της γονιμότητας.

Το μενού του έρωτα:

  • Για ένα εκρηκτικό πρωινό συνδυάστε γιαούρτι με φρέσκα μούρα, καρύδια, κανέλα και μέλι. Τα συστατικά αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε smoothie, αντικαθιστώντας το γιαούρτι με γάλα
  • Για σνακ επιλέξτε αμύγδαλα με μπανάνα ή ένα μείγμα ωμών ξηρών καρπών με λίγα κομματάκια σοκολάτας υγείας.
  • Από το κυρίως γεύμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα θαλασσινά και το αβοκάντο. Μπορείτε να ετοιμάσετε ένα ριζότο με μύδια και να το συνοδεύσετε με πολύχρωμη σαλάτα με πιπεριές, αβοκάντο και κουκουνάρι.

Tip:

  • Στην καρδιά του χειμώνα μοιραστείτε με τους αγαπημένους σας σοκολάτα με πορτοκάλι ή ένα κομμάτι μωσαϊκό με ωμούς ξηρούς καρπούς.

 

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik