ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Οι τροφές που θα σας βοηθήσουν να κάψετε περισσότερο λίπος

Κάθε τροφή που καταναλώνουμε απαιτεί ενέργεια για την πέψη της. Για παράδειγμα, ο οργανισμός μας δαπανά περίπου το 30% της προσληφθείσας ενέργειας από τις πρωτεΐνες μόνο και μόνο για να ολοκληρώσει την πέψη τους. Αντίστοιχα, για την πέψη των υδατανθράκων δαπανά περίπου 5-10% της προσληφθείσας ενέργειας και για την πέψη των λιπαρών το ποσοστό εκτιμάται στο 0-3%.

Αυτός ο μηχανισμός καθιστά τις άλιπες πηγές πρωτεΐνης ιδανικά τρόφιμα που αυξάνουν παροδικά το μεταβολισμό, καθώς απαιτούν περισσότερη ενέργεια για να μεταβολιστούν από τον οργανισμό σε σχέση με άλλα τρόφιμα. Καλές πηγές πρωτεΐνης με χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος είναι τα ψάρια, τα θαλασσινά, το κοτόπουλο (χωρίς την πέτσα), τα άλιπα κομμάτια μοσχαριού, τα αυγά (κυρίως τα ασπράδια), η πάπια, το κυνήγι, το ζελέ φρούτων χωρίς ζάχαρη και το τόφου.

Υπάρχουν αρκετές μελέτες που αναδεικνύουν πόσο βοηθητικά μπορεί να είναι τα αυγά σε ένα πρωινό γεύμα. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Alabama, όσοι προτιμούν αυγά στο πρωινό τους σε σχέση με το τοστ, έχουν μικρότερες πιθανότητες να πεινάσουν γρήγορα και πετυχαίνουν μικρότερη αύξηση στο σάκχαρο μεταγευματικά, συνθήκη η οποία συμβάλλει μακροπρόθεσμα στη διατήρηση χαμηλού σωματικού λίπους. Στο ίδιο πλαίσιο, πολλές φορές εντάσσονται και τα γαλακτοκομικά στις τροφές που προάγουν την απώλεια λίπους. Δίνεται έμφαση στο στραγγιστό γιαούρτι, καθώς βελτιώνει τον κορεσμό και παρέχει το απαραίτητο ασβέστιο για την σωστή λειτουργία του μεταβολισμού.

Όπως φαίνεται, λοιπόν, ένας επιπλέον καλός τρόπος να βελτιώνει κανείς τα επίπεδα σωματικού λίπους είναι να εξασφαλίζει σε κάθε του γεύμα μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης. Για να το πετύχετε αυτό μπορείτε στα σνακ με φρούτα να προσθέτετε λίγους ωμούς ξηρούς καρπούς, στο πρωινό να χρησιμοποιείτε αυγό ή γαλακτοκομικά και στα κυρίως γεύματά σας να εντάσσετε λίγο τυρί ή κάποια άλλη πηγή πρωτεΐνης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και η κανέλα αποτελεί ένα πολύ συχνά χρησιμοποιούμενο μπαχαρικό που φαίνεται να παίζει ρόλο στην καλή ρύθμιση του σακχάρου και του σωματικού βάρους. Αυτό το ξεχωριστό μπαχαρικό είναι πολύ πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, ενώ πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό International Journal of Preventive Medicine, έδειξε ότι η κατανάλωση 3g κανέλας την ημέρα για 8 εβδομάδες, βοήθησε τους διαβητικούς ασθενείς που συμμετείχαν να χάσουν βάρος και να βελτιώσουν τη ρύθμιση του σακχάρου τους, σε σχέση με τους αντίστοιχους ασθενείς που λάμβαναν placebo (δηλαδή δεν κατανάλωναν κανέλα). Προτιμήστε κανέλα Κεϋλάνης. Μπορείτε να την χρησιμοποιείτε καθημερινά στον καφέ ή το τσάι σας, αλλά και στο πρωινό σας γεύμα αν επιλέγετε δημητριακά ή βρώμη.

Τέλος, το βούτυρο καρύδας αποτελεί πλέον ένα από τα πιο διάσημα συστατικά μιας διατροφής που στοχεύει στην απώλεια λίπους. Παρόλο που πρόκειται για κορεσμένο λίπος, φαίνεται να παίζει ρόλο στη ρύθμιση του σωματικού βάρος, καθώς ο οργανισμός έχει την τάση να χρησιμοποιεί τα λιπαρά του για ενέργεια, παρά για αποθήκευση. Το λάδι καρύδας έχει υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών οξέων μέσης αλύσου, τα οποία συμβάλλουν στην απώλεια βάρους, στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής. Παράλληλα, σε περιοχές του πλανήτη όπου η καρύδα ή το λάδι καρύδας αποτελούν βασικά τρόφιμα, φαίνεται να υπάρχει μειωμένη εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, κάτι που υποδεικνύει ότι ίσως το κορεσμένο λίπος του ελαίου καρύδας δεν μπορεί να κατηγορηθεί για την επιβάρυνση του καρδιαγγειακού. Μάλιστα σύμφωνα με τον Dr.Willet, καθηγητή του Τμήματος Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, το έλαιο καρύδας φαίνεται να αυξάνει την «καλή» χοληστερόλη, για αυτό και συνδέεται με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο, παρά την υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος. Για αυτό συστήνεται η χρήση του σε συνταγές που παραδοσιακά απαιτούν περισσότερο βούτυρο. Μην παραλείπετε να συνδυάζετε τις καλές διατροφικές επιλογές με φυσική δραστηριότητα για καλή ρύθμιση του σωματικού βάρους και λίπους.

 

 

 

Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδιασμός & Κατασκευή: Noetik
Brand development by www.afilltd.com