ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Ένα ποτήρι χυμό τομάτας πριν την άσκηση

Αυτός είναι ίσως ο πιο υγιεινός συνδυασμός που έχετε ακούσει μέχρι τώρα. Ας δούμε, όμως, γιατί. Κατά τη διάρκεια περιόδων εντατικής άσκησης, τα κύτταρά μας παράγουν ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, οι οποίες είναι ικανές να βλάψουν το DNA μας. Από την άλλη, ένα ποτήρι χυμό τομάτας περιέχει 15 mg λυκοπένιο. Επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι μία δίαιτα που περιέχει υψηλά επίπεδα λυκοπενίου, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, ενώ άλλα  πειράματα έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο αναζωογονεί το δέρμα. Ο χυμός τομάτας περιέχει, επίσης, βιταμίνες Ε, C και ποικίλες πολυφαινόλες.

Το συγκεκριμένο πείραμα διεξήχθη σε δύο ομάδες υπό διαφορετικές συνθήκες. Στη μία περίπτωση οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ποδηλατήσουν έχοντας καταναλώσει ένα ποτήρι χυμό τομάτας των 150 ml, σε καθημερινή βάση, για ένα διάστημα πέντε εβδομάδων. Στην άλλη περίπτωση, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να ποδηλατήσουν χωρίς να έχουν πιει χυμό τομάτας τις τελευταίες πέντε εβδομάδες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο χυμός τομάτας εξάλειψε την αύξηση του 8-oxodG, μια τιμή που χρησιμοποιείται ευρέως για τον έμμεσο προσδιορισμό της έκτασης της καταστροφής των κυττάρων μετά από την άσκηση. Εν κατακλείδι, είναι καλό να καταναλώνετε συχνά μια καλή ποσότητα χυμού από τομάτα, τόσο για την ισχυρή αντιοξειδωτική του δράση, όσο και για τα οφέλη του στο δέρμα, το ανοσοποιητικό, κλπ.  

Έρευνα: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22551119

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik