ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Έξυπνες τροφές για λιγότερο στρες

Της Ειρήνης Χριστάκη, Κλινικής Διαιτολόγου - Διατροφολόγου, MSc., Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Αθήνας

Σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι ένα 70% των ανθρώπων αντιδρούν σε έντονα στρεσογόνα γεγονότα αυξάνοντας την πρόσληψη τροφής, ενώ το 30% φαίνεται να μειώνει την πρόσληψη τροφής σε αντίστοιχες περιστάσεις. Τα στατιστικά όπως φαίνεται δεν είναι υπέρ των ανθρώπων που προσπαθούν να ρυθμίσουν το βάρος τους.

Δεν είναι μόνο η αντίδραση που έχει συνηθίσει κανείς να έχει υπό συνθήκες ψυχολογικής πίεσης. Το χρόνιο στρες, εκτός των άλλων, σημαίνει πολλές φορές αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, τα οποία συμβάλλουν στην κακή ρύθμιση του σακχάρου και στην αυξημένη τάση για κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες, όπως είναι τα γλυκά, τα αρτοσκευάσματα, οι πατάτες και το ψωμί. Παράλληλα, τα επιστημονικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης σχετίζονται με την εναπόθεση λίπους στην κοιλιά. Είναι, λοιπόν, πολλαπλοί οι μηχανισμοί που καθιστούν απαραίτητο η τροφή μας να είναι σύμμαχος μας απέναντι στο στρες και όχι εχθρός.

Υπάρχουν τρόφιμα που φαίνεται ότι μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά σε δύσκολες καταστάσεις, είτε λόγω της σύστασής τους, είτε λόγω κάποιου συγκεκριμένου θρεπτικού συστατικού που περιέχουν. Συνήθως πρόκειται για φυτικά τρόφιμα, που αποτελούν και καλές πηγές αντιοξιδωτικών.

Έξυπνο φαγητό; Κάσιους
Ένα από αυτά τα τρόφιμα είναι τα κάσιους. Οι ξηροί καρποί γενικότερα αποτελούν ένα πλούσιο σε καλά λιπαρά και πρωτεΐνη σνακ για αυτό και μπορούν να συμβάλλουν ιδιαίτερα στο αίσθημα του κορεσμού, αλλά και να μειώσουν πολύ τις λιγούρες. Φυσικά, η ποσότητά τους θέλει προσοχή, καθώς αποτελούν ενεργειακά πυκνά τρόφιμα, αλλά συνίστανται σε συγκεκριμένες ποσότητες ιδιαίτερα σε ανθρώπους που προσπαθούν να ρυθμίσουν το σωματικό τους βάρος. Τα κάσιους ειδικότερα αποτελούν σύμμαχό μας απέναντι στο στρες, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ψευδάργυρο. Τα χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου έχουν συσχετιστεί με υψηλά επίπεδα άγχους και αυξημένη συχνότητα εμφάνισης κατάθλιψης. Ο ψευδάργυρος δεν αποθηκεύεται με κάποιο τρόπο στο σώμα μας, για αυτό και καλό θα ήταν να μεριμνείτε για την πρόσληψή του καθημερινά. Το πλεονέκτημα των κάσιους είναι ότι μπορούν να καταναλωθούν τόσο ως σνακ, όσο και να χρησιμοποιηθούν στην μαγειρική ή στις σαλάτες. Καλές πηγές ψευδαργύρου αποτελούν επίσης τα μανιτάρια, ο μαϊντανός, τα στρείδια, ο κολοκυθόσπορος, το σουσάμι και τα αυγά.

Ηρεμία και συγκέντρωση; Πράσινο Τσάι
Το πράσινο τσάι μπορεί να είναι ήπια διεγερτικό, αυτός είναι όμως και ο λόγος που μπορεί να συμβάλλει στην πνευματική διαύγεια και την καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Αν ανήκετε στους λάτρεις των μεγάλων ποσοτήτων καφέ, ξανασκεφτείτε το. Προτιμήστε το πράσινο τσάι για τις ώρες που θέλετε καλύτερη συγκέντρωση στην δουλειά σας, καθώς ο καφές σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να σας δημιουργήσει υπερένταση και εκνευρισμό.

Απολαυστικό σνακ: Μαύρη σοκολάτα
Δεν είναι τυχαίο και καθόλου σπάνιο να αναζητάτε τη σοκολάτα στη διάρκεια μιας δύσκολης μέρας στη δουλειά ή επιστρέφοντας σπίτι με πεσμένη διάθεση. Και φυσικά, όσο πιο έντονο είναι το στρες, τόσο πιο πιθανό είναι να καταναλώσετε μια μεγάλη ποσότητα σοκολάτας. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν λειτουργεί θετικά, παρόλο που πρόκειται για ένα τρόφιμο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και με ιδιαίτερα καρδιοπροστατευτική δράση. Παρόλα αυτά, οι μελέτες δείχνουν ότι μετριασμένες ποσότητες σοκολάτας μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της διάθεσης. Κυρίως η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει την αρτηριακή πίεση και να συμβάλλει στην αίσθηση ηρεμίας, για αυτό και μπορείτε να την απολαμβάνετε ακόμα και αν προσέχετε το βάρος σας.

Απαραίτητα για το στρες: Καρύδια
Από τα τρόφιμα που συμβάλλουν στην υγεία του νευρικού συστήματος και που είναι απαραίτητα για ανθρώπους με έντονο στρες δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα καρύδια. Είναι πλούσια σε α-λινολεικό οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο λιπαρό οξύ που ενισχύει τη μνήμη και τη γνωσιακή λειτουργία. Τα καρύδια παράλληλα περιέχουν αρκετό μαγνήσιο, το οποίο φαίνεται να αποβάλλεται σε μεγάλες ποσότητες από τον οργανισμό σε συνθήκες χρόνιου στρες. Το πλεονέκτημα των καρυδιών είναι ότι μπορείτε να έχετε πάντα λίγα στο γραφείο ή την τσάντα σας, να τα προσθέτετε στις σαλάτες, στο γιαούρτι, στα κέικ ή ακόμα και να τα συνδυάζετε με κάποιο φρούτο για να έχετε ένα θρεπτικό σνακ.

Τελικά μπορεί η διατροφή να είναι μια από τις καλύτερες μεθόδους αντιστρές. Καταστρατηγήστε τις καλές θρεπτικές επιλογές!

 

 

Εγγραφή στο Newsletter μας
Σχεδιασμός & Κατασκευή: Noetik
Brand development by www.afilltd.com