ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου ή κετογονική για απώλεια βάρους;

Οι χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στην απώλεια βάρους και/ή στη θεραπεία του μεταβολικού συνδρόμου και του διαβήτη τύπου 2. Η μακροπρόθεσμη επίδραση τους έχει αξιολογηθεί από ελεγχόμενες κλινικές μελέτες με δύο χρόνια παρακολούθηση, από μελέτες που καλύπτουν πάνω από δύο δεκαετίες. Ειδικοί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) και τον Οργανισμό Τροφίμων των Ηνωμένων Εθνών (FAO) έλαβαν υπόψη το γλυκαιμικό δείκτη όταν συνέταξαν τις συστάσεις που σχετίζονται με την επιλογή ειδών διατροφή.

Οι χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου / γλυκαιμικού δείκτη δίαιτες έχει αποδειχθεί βιβλιογραφικά ότι υπερτερούν στην απώλεια βάρους (και κυρίως στην επίδραση τους στη λιπώδη μάζα),  καθώς και στην παχυσαρκία.

Ο διαχωρισμός των υδατανθράκων σε "γρήγορους" και "αργούς", εισήχθηκε αρχικά για να χαρακτηρίσει τη διαφορετική επίδραση που έχουν οι υδατάνθρακες στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Μικρά μόρια, που θεωρήθηκε ότι πέπτονται εύκολα, ταξινομήθηκαν σαν "γρήγοροι" υδατάνθρακες, ενώ μεγαλύτερα μόρια (κυρίως το άμυλο) θεωρήθηκε ότι πέπτονται πιο αργά.

Έχει αποδειχθεί ότι οι μεσογειακού τύπου και οι χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες είναι πολύ αποτελεσματικές εναλλακτικές σε σχέση με τις χαμηλού λίπους δίαιτες. Οι χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες υπερτερούν όσον αφορά την επίδραση τους στα λιπίδια και οι μεσογειακού τύπου δίαιτες υπερτερούν όσον αφορά τον γλυκαιμικό έλεγχο. Έτσι, μπορεί κάποιος να συνδυάσει τα δύο αυτά πολύ μελετημένα πρωτόκολλα και με μικρές τροποποιήσεις να δημιουργήσει μια ‘’ασπίδα’’ από περιστατικά καρδιοπαθειών, διαβήτη, παχυσαρκία, κάποιες μορφές καρκίνου, κλπ.

Στο πλαίσιο αυτό, η SYMMETRIA έχει δημιουργήσει το διατροφικό πρωτόκολλο Pro-GI-Diet, βασισμένο στη μεσογειακή διατροφή. Η Pro-G-Diet αποτελεί ένα συνδυασμό διατροφής χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και επαρκούς πρωτεϊνικής πρόσληψης, ενώ παράλληλα εφοδιάζει κάθε άνθρωπο με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ιδανική λειτουργία του μεταβολισμού του.

Όπου κρίνεται απαραίτητο και εφικτό, μπορεί να εφαρμοστεί και ένα πρωτόκολλο κετογονικής δίαιτας, η οποία φαίνεται εξίσου αποτελεσματική με τη διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου. Η κετογονική δίαιτα μπορεί να εφαρμοστεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε να πετύχουμε άμεσα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους και ιδανικά να την διαδεχθεί μια διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου, που θα συμβάλλει στη διατήρηση της απώλειας σε βάθος χρόνου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κετογονική δίαιτα είναι μια δίαιτα πολύ χαμηλών υδατανθράκων, πλούσια σε λιπαρά και πρωτεΐνη. Το μεγάλο πλεονέκτημά της είναι ότι μειώνει αισθητά το αίσθημα της πείνας. Περιλαμβάνει τόσο ζωικές πηγές πρωτεΐνης, όπως κρέας, πουλερικά, αυγά και ψάρι, όσο και φυτικές πηγές, όπως ξηροί καρποί, edamame και τόφου. Οι ξηροί καρποί αποτελούν και μια καλή πηγή λιπαρών εκτός από πρωτεΐνης, για αυτό και είναι σχεδόν απαραίτητοι σε μια κετογονική δίαιτα. Παράλληλα, η κετογονική δίαιτα περιέχει αρκετά λαχανικά, αβοκάντο, ελαιόλαδο, βούτυρο καρύδας και βούτυρο αγελάδας.

Καθώς δεν ταιριάζουν όλα τα πρωτόκολλα διατροφής σε όλους τους ανθρώπους, η ομάδα διατροφολόγων της SYMMETRIA θα σας κατευθύνει σε ένα εξειδικευμένο πλάνο, σύμφωνα με τις ανάγκες του οργανισμού σας.

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik