ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά με αντιφλεγμονώδη δράση

Πρόσφατη δημοσίευση του Πανεπιστημίου του Harvard αναφέρει ότι δεν υπάρχουν περίπλοκοι κανόνες στην αντιφλεγμονώδη διατροφή, καθώς δεν πρόκειται για μια νέα δίαιτα, αλλά για μια νέα προσέγγιση στη διατροφή. Για να ακολουθήσει κανείς αυτό το νέο πρωτόκολλο διατροφής, υπάρχουν τροφές που ενδείκνυται να ελαχιστοποιήσει στην καθημερινότητά του και άλλες που χρειάζεται να καταναλώσει σε μεγαλύτερες ποσότητες και πιο συχνά.

Για μία διατροφή με αντιφλεγμονώδη δράση, είναι σημαντικό να επιλέγετε όσο περισσότερο και πιο συχνά γίνεται, πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, όπως επίσης και ανεπεξέργαστες τροφές.

  • Επιλέξτε τροφές που αποτελούν καλές πηγές φυτικών ινών, όπως όσπρια, βρώμη, ανεπεξέργαστη σίκαλη, φρούτα και λαχανικά.
  • Φροντίστε για πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία θα βρείτε στα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, βιολογικός σολομός, σκουμπρί), τα καρύδια, το λιναρόσπορο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, λαχανίδα).
  • Προσπαθήστε να προσλαμβάνετε πολυφαινόλες από τις καλές πηγές τους, όπως τα μούρα, οι φράουλες, η σοκολάτα, το τσάι, τα μήλα και ο καφές.
  • Μην παραλείπετε να καταναλώνετε καλά λιπαρά (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα), τα οποία υπάρχουν στους ωμούς ξηρούς καρπούς, στο σουσάμι, το ταχίνι, το ελαιόλαδο και το αβοκάντο.

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να αποφεύγετε τροφές που μπορεί να αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό, όπως τυποποιημένα γλυκά, αρτοσκευάσματα, αλλαντικά, δημητριακά με ζάχαρη, έτοιμα φαγητά.

Μια πρόσφατη μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Nature Medicine αναδεικνύει την επίδραση των επεξεργασμένων τροφών και του αλατιού στο εντερικό μικροβίωμα. Φαίνεται, λοιπόν, ότι μια τέτοια διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε εντονότερη έκφραση των γονιδίων που ενισχύουν την φλεγμονή στον οργανισμό, όπως επίσης και να επηρεάσει τον βλεννογόνο του εντέρου.

Ο Dr. Rimm από το Πανεπιστήμιο του Harvard αναφέρει πως όλες οι τροφές που είναι πλούσιες σε ραφιναρισμένο αλεύρι, όπως το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και το λευκό ρύζι είναι τροφές που ενισχύουν τη φλεγμονή στον ανθρώπινο οργανισμό, για αυτό ενδείκνυται να απέχουμε όσο το δυνατόν περισσότερο.

BACK TO TOP
Brand development by www.afilltd.com
Designed & developed by Noetik